E34Forum.nl

 #614  door easy rider
 
Het goed spuiten van een auto zit hem in het voorbewerken en daar zitten dus ook de kosten. Als iemand 1500 Euro gaat vragen voor alleen spuiten dan is het een oplichter. Ok, je moet de lak ook nog mee rekenen natuurlijk maar het spuiten op zich is zo gepiept en zou dus zonder lak niet meer dan 250 Euro mogen kosten.

Een spuiter kan dus ook niet ongezien zeggen wat het kost om een auto te spuiten incl. voorbewerken omdat er altijd wel wat bijgewerkt moet worden zoals ontroesten, uitdeuken, plamuren waterproof schuren, enz. enz.

Als je dus een eerlijke prijs wil hebben zal je met de auto naar de spuiter moeten, die zal de auto dan grondig bekijken en pas dan komt er een gedegen prijs uit.
 #654  door Frank87
 
Hier en daar rondgevraagd. Je moet denken aan 3500 ex BTW als je de auto gestript aanlevert.

Gestript =
- Deurlijsten eraf
- Raamlijsten er af
- Deursloten er af
- Bumpers er af
- Bumperlijsten er af
en nog wat andere kleine zaken. Dit is te overzien.

Als ik begin 2015 nog steeds zo blij ben met de V8 als nu, denk ik serieus aan overspuiten. Ik ga dan vooraf wel even goed nadenken hoe de deuren en de dorpels zo roest immuun mogelijk gemaakt kunnen worden. De roest bij de deuren komt van binnenuit, er moet iets handigs te bedenken zijn waarmee deze oorzaak volledig verdwijnt.
 #667  door ivo
 
Als ik eerlijk ben, 3,5k ex BTW is echt veel geld als je zelf ook nog wat onderdelen moet demonteren.
Dat zijn meer all-in prijzen hoor.

Ik ben eind augustus weer terug in NL, moet je dan maar eens langskomen in Arnhem.
Wellicht dat ik wat voor je kan betekenen.
 #685  door Coach
 
Wie, ik, Ivo? :D
 #922  door looney
 
ivo schreef:Als ik eerlijk ben, 3,5k ex BTW is echt veel geld als je zelf ook nog wat onderdelen moet demonteren.
Dat zijn meer all-in prijzen hoor.

Ik ben eind augustus weer terug in NL, moet je dan maar eens langskomen in Arnhem.
Wellicht dat ik wat voor je kan betekenen.

Ik heb het al eerder vermeld.
Je weet waar je moet zijn.
Nu word het ook aangegeven.
En je kan van me aannemen dat je gewoon een goed gespoten auto terug kan verwachten.
Service is goed. Geen afgezaagde bullshit.
 #1859  door Frank87
 
Ik heb inmiddels wat nagedacht over hoe ik dit eventueel wil aanpakken. Ik denk dan aan echt alles kaalstrippen. Je moet dan denken aan:
- Voorbumper, grillelement, motorkap
- Zijschermen
- 4 deuren
- Achterbumper
- Kofferklep
- Schuifdak

Concreet is dit alles wat echt als geheel te demonteren valt. Dan ga ik uiteraard alles ook kaalstrippen. Al de bumperlijstjes enz. verwijderen, deurbekleding, ruiten en bekabeling verwijderen enz. enz. Op deze manier zijn deuren, motorkap, kofferklep, zijschermen enz. allemaal afzonderlijk goed te spuiten. Ook de body kan zo gemakkelijker worden gespoten. Er moet dan worden getaped daar waar het schuifdak zit en daar waar het binnenste deurrubber zit.

Ergens de komende weken rij ik langs het adres van Danny en vraag ik wat dit zou kosten als ik de auto aan lever zoals beschreven. Een spuiter hoeft dan niets te demonteren.. alleen maar te schuren, prepareren en te spuiten. Als ik weet wat het kost, kan ik een afweging maken... Deze auto helemaal aanpakken... of toch gewoon doorrijden en bij verkoop verder kijken voor een andere BMW.

Een en ander hangt ook af van wat de overheid de komende jaren gaat doen. Als de wegenbelasting inderdaad gekoppeld wordt aan de CO2 uitstoot... of als oude auto's structureel uit steden geweerd worden (ondanks dat correcte argumentatie ontbreekt!) dan vrees ik dat het spoedig over is met E34 rijden.