Een hersenspinsel waarvan ik benieuwd ben hoe jullie er tegenaan kijken en wat eventuele mogelijkheden zijn.
Mijn E34 is redelijk stil, natuurlijk afgezien van het welbekende windgeruis. De motor hoor je bijna niet en zeker op constante snelheid is de motor slechts op de achtergrond hoorbaar.
Trap je echter op het gaspedaal en wordt de kickdown geactiveerd, dan brult de motor het uit. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die dat gaaf vinden, maar eigenlijk vind ik dat een chique E34 onwaardig. Een gepaste zes-in-lijn brom hoort erbij, niet dat het blok als een één of andere brullende motor langs komt blaffen.
Zeker toen ik de Rover had en nu met de E38 weet ik dat het wel kan. Hoewel de Rover qua isolatie niet te vergelijken was met de E34 was het wel zo dat het activeren van de kickdown de motor een gepast geluid geeft. De E38 heeft dat ook en die heeft feitelijk zelfs hetzelfde blok (wel een generatie jonger).
Nu heb ik op internet een beetje zitten zoeken en het zou zomaar kunnen dat de jaren ook geluidslekken tot gevolg heeft. Nu weet ik dat het schutbord niet meer in nieuwstaat is, dus dit zou al een enorm doorgeefluik van geluid kunnen zijn.
Maar ik vraag me het volgende eigenlijk af: is het een optie om geluidsabsorberend materiaal aan de binnenkant van het schutbord en onder de motorkap te bevestigen?
Ik weet dat er op de markt een soort van isolatiematten voor de auto te koop zijn (zo'n twee centimeter dik) die hitte-, olie- en waterbestendig zijn. Dit zou natuurlijk mooi zijn, maar gaat dat dan niet ten koste van de koeling in de motorruimte?
Mijn E34 is redelijk stil, natuurlijk afgezien van het welbekende windgeruis. De motor hoor je bijna niet en zeker op constante snelheid is de motor slechts op de achtergrond hoorbaar.
Trap je echter op het gaspedaal en wordt de kickdown geactiveerd, dan brult de motor het uit. Ongetwijfeld zullen er mensen zijn die dat gaaf vinden, maar eigenlijk vind ik dat een chique E34 onwaardig. Een gepaste zes-in-lijn brom hoort erbij, niet dat het blok als een één of andere brullende motor langs komt blaffen.
Zeker toen ik de Rover had en nu met de E38 weet ik dat het wel kan. Hoewel de Rover qua isolatie niet te vergelijken was met de E34 was het wel zo dat het activeren van de kickdown de motor een gepast geluid geeft. De E38 heeft dat ook en die heeft feitelijk zelfs hetzelfde blok (wel een generatie jonger).
Nu heb ik op internet een beetje zitten zoeken en het zou zomaar kunnen dat de jaren ook geluidslekken tot gevolg heeft. Nu weet ik dat het schutbord niet meer in nieuwstaat is, dus dit zou al een enorm doorgeefluik van geluid kunnen zijn.
Maar ik vraag me het volgende eigenlijk af: is het een optie om geluidsabsorberend materiaal aan de binnenkant van het schutbord en onder de motorkap te bevestigen?
Ik weet dat er op de markt een soort van isolatiematten voor de auto te koop zijn (zo'n twee centimeter dik) die hitte-, olie- en waterbestendig zijn. Dit zou natuurlijk mooi zijn, maar gaat dat dan niet ten koste van de koeling in de motorruimte?
E34 525iA Executive II 1994
Lid van "Zo Origineel Mogelijk"
Lid van "Zo Origineel Mogelijk"