E34Forum.nl

 #7336  door Coach
 
Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat er in mijn auto AB heeft gezeten, maar dat ik het bijbehorende kastje niet heb gekregen. Gezien het bouwjaar en de uitvoering lijkt het mij namelijk voor de hand liggend dat er AB bij zit. Hoe kan ik dat controleren?
 #7343  door Bart Jansema
 
Coach schreef:Om de een of andere reden heb ik het gevoel dat er in mijn auto AB heeft gezeten, maar dat ik het bijbehorende kastje niet heb gekregen. Gezien het bouwjaar en de uitvoering lijkt het mij namelijk voor de hand liggend dat er AB bij zit. Hoe kan ik dat controleren?
Automaatbak?
 #7350  door easy rider
 
Afstand bediening. Heb ik nu gewonnen? :mrgreen:
 #7361  door Coach
 
We hebben een winnaar! Inderdaad, afstandsbediening. Dacht dat het makkelijker was om het gewoon af te korten... Moet ik het nu alsnog voluit schrijven. :cry:
 #7363  door epmans
 
niet op een sleutel?
 #7365  door Coach
 
Nee, ik heb van die kleine sleutels, zonder drukknopjes dus. Bij mijn E36 en andere bmw's die ik gehad heb, zit zo'n apart zwart kastje met grijze of rode drukknopjes. Je kent ze wel. Maar misschien zit er ergens nog een kastje voor die afstandsbediening, maar waar en hoe herken ik die.
Laatst gewijzigd door Coach op 26 apr 2015, 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
 #7366  door epmans
 
ik heb alleen van Gemini beschikbaar en natuurlijk sleutels waarvan ik niet weet of ze t nog doen omdat ze stuk zouden kunnen zijn en of batterijen leeg.
 #7380  door Coach
 
Maar dan moet ik eerst weten of er überhaupt voorzieningen voor afstandsbediening zijn getroffen, toch? En dat was nou net de vraag: hoe kom ik daar achter?
 #7407  door Dimitri
 
Coach schreef:Maar dan moet ik eerst weten of er überhaupt voorzieningen voor afstandsbediening zijn getroffen, toch? En dat was nou net de vraag: hoe kom ik daar achter?
Bij mijn 518i is er achteraf een origineel BMW alarm met AB ingebouwd, de voorzieningen hiervan zitten onder de achterbank.
Afbeelding

Dit kastje regelt de AB en alarm.

Wellicht bij jou ook het geval? Eenvoudig te controleren daar je de achterbank er zo uit hebt gewipt.
 #7413  door Bart Jansema
 
Mijn e34 had texalarm en zat onder dashboard onder het stuur