E34Forum.nl

Uw E34 uitgebreid voorstellen? Plaats hier je verslag.
 #7397  door Dimitri
 
In dit projecttopic komen de updates rondom mijn 518iT. Verwacht geen wereldschokkende dingen, maar ik heb er hobby in mijn auto af en toe aan te passen / te upgraden.

De auto toen ik hem kocht:
Afbeelding
Afbeelding

Als eerste de kentekenplaathouder met reclame (Ik verafschuw die dingen, tenzij er BMW opstaat) verwijderd, en nieuwe kentekenplaten met opgelegde letters besteld.
Afbeelding

Daarna een hele makkelijke fix om vrijwel de gehele achterklep weer te fixen (kapotte zekering :lol: ). Toen ik de auto kocht heb ik op dit punt flink af kunnen dingen.
Afbeelding

Verder to do lijst:

Hemeltje opnieuw bekleden (stof hangt naar beneden)
Cruise control (al gekocht, nog inbouwen)
Derde remlicht en achterruitverwarming repareren
Lekke tank repareren (de overloop is wat doorgerot, kan niet meer dan 40 liter tanken zonder dat de auto gaat lekken)
Elektrische ramen achter repareren (haperen nogal eens)
Elektrische raam bestuurdersdeur repareren (valt uit het mechanisme wanneer deze geopend wordt)
Daklijsten tbv dakdragers opnieuw zwart maken (lak laat los)
Achterruiten blinderen
Sierlijstje bestuurdersdeur vervangen (is gebarsten)
Kilometerteller repareren (LEDs zijn slecht leesbaar bij warm weer

Verder komt er op termijn nog wel een setje origineel E34 17" velgen op.. Throwing Stars (Style 21) of style 32 / 37
Laatst gewijzigd door Dimitri op 28 apr 2015, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
 #7398  door Dimitri
 
Vandaag bezig geweest met het inbouwen van cruise control die ik van Theo gekocht heb.

Alles was plug and play, daar de auto al voorbedraad was. Enige probleempje was dat er een alarm in mijn auto zit, en de sirene hiervan zit op de plaats waar de stelmotor komt te zitten. Het beugeltje even vermaakt en vervolgens de sirene op een andere plek gehangen.

Hier hangt de sirene origineel (links onder in de hoek):

Afbeelding

En zo is het nu:

Afbeelding

Vervolgens alle andere dingen aangesloten in de auto, en het moment van de waarheid....

*NIETS*

Dus dat wordt nog even nazoeken waar het probleem zit. :)
 #7399  door Theo
 
Heb je de koppelingsschakelaar er in zitten?
 #7400  door Dimitri
 
Theo schreef:Heb je de koppelingsschakelaar er in zitten?
Had eerst alleen de stekker vastgemaakt, maar het mechanisme niet gemonteerd.. Toen deed hij het niet. Toen ik je bericht las dacht ik dat dat het probleem zou zijn, dus zojuist even een rondje gereden zonder koppelingsschakelaar maar dat maakte geen verschil..
 #7401  door martijn76
 
Zit er een aparte zekering in voor de cruise control?
 #7402  door Dimitri
 
martijn76 schreef:Zit er een aparte zekering in voor de cruise control?
Hoe zou die moeten heten? Kan bij de zekeringkast onder de motorkap niets vinden wat erop lijkt. Of zit deze onder de achterbank?
 #7403  door Jgpeggeman
 
Dimitri schreef:
Theo schreef:Heb je de koppelingsschakelaar er in zitten?
Had eerst alleen de stekker vastgemaakt, maar het mechanisme niet gemonteerd.. Toen deed hij het niet. Toen ik je bericht las dacht ik dat dat het probleem zou zijn, dus zojuist even een rondje gereden zonder koppelingsschakelaar maar dat maakte geen verschil..
zonder koppelingsschakelaar gaat deze het zowieso niet doen! De CC werkt als er een doorlus is. Dus of de stekker doorlussen, of de schakelaar goed aansluiten en plaatsten, of de schakelaar vastzetten in ingedrukte toestand.
 #7406  door Dimitri
 
Jgpeggeman schreef:
Dimitri schreef:
Theo schreef:Heb je de koppelingsschakelaar er in zitten?
Had eerst alleen de stekker vastgemaakt, maar het mechanisme niet gemonteerd.. Toen deed hij het niet. Toen ik je bericht las dacht ik dat dat het probleem zou zijn, dus zojuist even een rondje gereden zonder koppelingsschakelaar maar dat maakte geen verschil..
zonder koppelingsschakelaar gaat deze het zowieso niet doen! De CC werkt als er een doorlus is. Dus of de stekker doorlussen, of de schakelaar goed aansluiten en plaatsten, of de schakelaar vastzetten in ingedrukte toestand.
Dank u voor de gouden tip! Ik was in de veronderstelling dat de koppelingsschakelaar andersom werkte, dus dat hij ingedrukt uit zou schakelen. Echter werkt dit dus niet zo. Tiewrap over de schakelaar en hij werkt voor nu. De koppelingsschakelaar maak ik nog wel ooit zoals het hoort, maar voor nu werkt hij.

Dank!
 #7408  door Dimitri
 
Overigens ben ik niet de enige die gecharmeerd is van mijn E34...

Hij viel zo in smaak bij het CJIB dat ze besloten hebben me twee foto's op te sturen tegen geringe vergoeding.

Afbeelding
Afbeelding
 #7420  door Theo
 
Mooi dat het werkt. Als je de twee draden van de stekker naar de koppelingsschakelaar had door gelust werkte het ook.

Top!