Afgelopen zomer heb ik de usual suspects van het koelsysteem van de 525i vervangen (radiateur, thermostaathuis en thermostaat en ook maar meteen de waterpomp hoewel die nog goed was). So far so good. Omdat de oude gammel was het ik ook een nieuwe koelwaterpeil sensor gemonteerd.
Vorige maand weer koelwater lekkage, was echter snel gevonden. Er loopt een kw slang van de cilinderkop naar de luchtfilter en van daar, via een thermostaat naar het gasklephuis. Slangen rot en thermostaat is staat van ontbinding. Zaakje vervangen en het kw verlies is over. Nummers 10, 13 en 14: Ik heb echter twee vragen, wellicht weet iemand het antwoord.
1. De kw sensor is nieuw. Oude er af en nieuwe er op. Met de nieuwe sensor krijg ik echter constant de melding van de cc: ‘Kühlwasserstand’ ook al is het niveau hoog genoeg. Moet er iets gereset worden of zo?
2. Wat is de functie van de slangen en de thermostaat die recent vervangen zijn?
Gr, Marco
Vorige maand weer koelwater lekkage, was echter snel gevonden. Er loopt een kw slang van de cilinderkop naar de luchtfilter en van daar, via een thermostaat naar het gasklephuis. Slangen rot en thermostaat is staat van ontbinding. Zaakje vervangen en het kw verlies is over. Nummers 10, 13 en 14: Ik heb echter twee vragen, wellicht weet iemand het antwoord.
1. De kw sensor is nieuw. Oude er af en nieuwe er op. Met de nieuwe sensor krijg ik echter constant de melding van de cc: ‘Kühlwasserstand’ ook al is het niveau hoog genoeg. Moet er iets gereset worden of zo?
2. Wat is de functie van de slangen en de thermostaat die recent vervangen zijn?
Gr, Marco
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
E39 528iA M52TU
525iAT Edition M50 (verkocht)
518iT Edition M43 (Verkocht)
E36 320i Exe M52 (Verkocht)
525iT Exe M50 (Verkocht)
520i M50 (Overleden)
E30 318i M40 (Verkocht)
525iAT Edition M50 (verkocht)
518iT Edition M43 (Verkocht)
E36 320i Exe M52 (Verkocht)
525iT Exe M50 (Verkocht)
520i M50 (Overleden)
E30 318i M40 (Verkocht)