Gisteren een schrikmomentje
Ik wilde even stoer doen en mijn vriendin laten ervaren hoe leuk het is om met een gangetje van 80 de kickdown in te trappen. Op zich is dat een leuk spelletje, maar niet als daarna je gas blijft hangen en de zooi op volgas blijft staan. Dan ga je dus met je rempedaal proberen een volledig ontketende vier liter V8 tegen te houden en dat is serieus trappen kan ik je vertellen.
Het was op een lang recht stuk doorgaande weg zonder mogelijkheid om je auto aan de kant te zetten, dat zou pas na 'twee keer rechtsaf zijn'. Ofwel, hopen dat je het eerste stoplicht groen hebt en dat er op de rotonde daarna niemand stil gaat staan. Afremmen gaat nog wel, maar echt tot stilstand komen is vrijwel niet te doen, ook al trap je je pedaal voor je gevoel dwars door de bodem. Gelukkig hadden we mazzel en kon ik doorrollen tot een parkeervak, waar ik de motor kon afzetten. Pfff...overleefd.
Ik had een paar uur daarvoor de vier bobines van de linker kant vervangen en de sierkap van de motor gelaten, daardoor kreeg de buitenkabel van de gaskabel schijnbaar de mogelijk om uit zijn borggevalletje te schieten en kwam de boel strak te staan. Even kabeltje terugduwen en de auto was weer gerepareerd, drie seconden werk.
Vandaag maar eens kritisch naar kijken en die kap weer terug plaatsen.
Pluspunt van het verhaal is dat de motor, na vervanging van de bobine's nu weer heerlijk vlak stationair blijft lopen, die reparatie is dus geslaagd. En wat is het dan toch verrot handig dat de bobine's van een M50 (die ik dus in overvloed heb liggen) één op één in een M60 passen. Top.
Ik wilde even stoer doen en mijn vriendin laten ervaren hoe leuk het is om met een gangetje van 80 de kickdown in te trappen. Op zich is dat een leuk spelletje, maar niet als daarna je gas blijft hangen en de zooi op volgas blijft staan. Dan ga je dus met je rempedaal proberen een volledig ontketende vier liter V8 tegen te houden en dat is serieus trappen kan ik je vertellen.
Het was op een lang recht stuk doorgaande weg zonder mogelijkheid om je auto aan de kant te zetten, dat zou pas na 'twee keer rechtsaf zijn'. Ofwel, hopen dat je het eerste stoplicht groen hebt en dat er op de rotonde daarna niemand stil gaat staan. Afremmen gaat nog wel, maar echt tot stilstand komen is vrijwel niet te doen, ook al trap je je pedaal voor je gevoel dwars door de bodem. Gelukkig hadden we mazzel en kon ik doorrollen tot een parkeervak, waar ik de motor kon afzetten. Pfff...overleefd.
Ik had een paar uur daarvoor de vier bobines van de linker kant vervangen en de sierkap van de motor gelaten, daardoor kreeg de buitenkabel van de gaskabel schijnbaar de mogelijk om uit zijn borggevalletje te schieten en kwam de boel strak te staan. Even kabeltje terugduwen en de auto was weer gerepareerd, drie seconden werk.
Vandaag maar eens kritisch naar kijken en die kap weer terug plaatsen.
Pluspunt van het verhaal is dat de motor, na vervanging van de bobine's nu weer heerlijk vlak stationair blijft lopen, die reparatie is dus geslaagd. En wat is het dan toch verrot handig dat de bobine's van een M50 (die ik dus in overvloed heb liggen) één op één in een M60 passen. Top.