E34Forum.nl

 #7917  door Speedy
 
Hallo,

Na een bijna een jaar wikken en wegen Heb ik besloten om de E34 540i aan te gaan pakken. Ik heb zo gezegd een klein mazzeltje gehad. Meer kan ik er even niet over kwijt.

Maar goed nu even over de werkelijke vraag. Sedert de aanschaf in 2010 lekt de motor aan de achterzijde olie. Ik vermoed dat dit de achterste krukas kering is. Aangezien er een flinke restauratie gaat aankomen (ja ondanks de 520.xxx die er nu op staat.) ga ik de motor er uit nemen.
Wanneer ik de automaat er af heb en vliegwiel. Zijn er nog specifieke zaken waar ik op letten moet?
Mogelijk zijn er hier mensen die het eerder gedaan hebben.
 #8097  door Speedy
 
In mijn hok zelf heb ik geen brug. Maar ga de motor er waarschijnlijk helemaal uit halen voor dat ik andere zaken ga doen. Tevens is er een mogelijke verhuizing op handen naar een grotere plek. In het Westland.
 #8123  door Speedy
 
Normaal miss wel. Maar ben met de wagen nog wat andere dingen van plan. Kan er nog niet te veel over kwijt omdat ik nog in de regel fase zit. Maar het houd dus in dat de motor er uit gaat en dan diverse pakkingen aangepakt gaan worden. even als een controle van de oliepomp.
 #8130  door danny-ex-touringE34
 
Erg goed dat je de auto aanpakt; blijft er weer een mooie behouden. Zal wel een flinke klus worden, maar als je overal lekker bij kunt, gaat het ' van zelf ' :) . Ik sta een beetje voor hetzelfde probleem: motor is de fase van ' zweten ' voorbij: liggen tegenwoordig aardige olievlekjes op de oprit(dus ook op parkeerterreinen etc.) en dat vind ik niet prettig. Binnenkort een APK-voorkeuring om te kijken wat er aan kosten uit komen en dan bepalen wat ik erin wil/kan investeren. De mijne heeft, net als de jouwe over de 500k. En je vindt het sleutelwerk, net als ik, leuk om te doen. Groeten, Danny